Конференція за результатами переддипломної педагогічної практики

З 9 січня 2018 року студенти спеціальності «Початкова освіта» проходили переддипломну педагогічну практику протягом 7 тижнів. 77 студентів, які виконали попередні види практики, були розподілені в 31 школу міста Запоріжжя та області. 24 студенти проходили практику за місцем майбутнього працевлаштування: це ЗОШ №3, 5, 62, 63, 86, 91, гімназія «Контакт», Запорізький Академічний ліцей, ЗНВК «Барвінок», Кушугумський НВК «Інтелект», Балабинська гімназія «Престиж», Лежинський НВК, Василівська ЗОШ №1, 3, Дніпровська ЗОШ Вільнянського району, Томаківська ЗОШ №1 Дніпропетровської області.

1 вересня 2018 року набуває чинності Державний стандарт початкової освіти, покликаний змінити сутність української освіти. Мета початкової освіти – різнобічний розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних особливостей і потреб, формування загальнолюдських і морально-етичних цінностей, підтримка життєвого оптимізму, розвиток самостійності, плекання творчості, прагнення вчитися впродовж життя.

Нова українська школа вимагає і реформування системи підготовки та професійного розвитку педагогів. Викладачі Запорізького педагогічного коледжу на лекціях, практичних, семінарських заняттях, на факультативах «Підготовка до роботи в Новій українській школі», «Гра по-новому, навчання по-іншому» налаштовували студентів на використання ідей і завдань нового Державного стандарту початкової освіти, постійно знайомили студентів з новими матеріалами на електронній платформі Edera - «Нова українська школа», а також співпрацювали з вчителями базової школи №91 пілотного проекту.

19 березня 2018 року відбулася конференція студентів 4 курсів спеціальності «Початкова освіта» за результатами переддипломної педагогічної практики «Сходинки до професії». Для обговорення були запропоновані такі питання:

  1. Сучасні діти, які вони?
    Нова українська школа: особливості організації освітнього процесу.
  2. Компетентнісний підхід у навчанні та вихованні дітей молодшого шкільного віку. Формування ключових і предметних компетентностей.
  3. Створення збагаченого освітнього середовища: особистісно-орієнтована модель освіти.
  4. Інтегроване навчання: види, способи, форми реалізації.
  5. Інклюзивна освіта. Особливості роботи з особливими потребами.
  6. Проект «На крилах успіху».

Випускники мали нагоду поділитися своїми здобутками, досягненнями на педагогічній практиці, розкрити проблемні питання у підготовці. Найголовніше прозвучало те, що усі новації неможливі без вільного вмотивованого та висококваліфікованого вчителя. Студенти відзначили прекрасну підготовку до переддипломної педагогічної практики і з великим захопленням поділилися своїми думками:

Всі ми добре знаємо, що наша країна знаходиться на новому етапі свого розвитку. Ці зміни стосуються всіх сфер нашого життя, а також і освітньої сфери. На практиці можна побачити, що стандартні прийоми та форми організації навчально-виховного процесу вже перестали бути дієвими. Діти отримують купу знань, але не можуть їх використовувати на практиці. Вони не бачать зв’язків між навчальними предметами, не знають, як використати здобуті знання в житті. Під час практики ми доклали багато зусиль та намагалися втілювати у життя основні ідеї НУШ. Кожна дитина є особистістю, і ми у своїй практиці намагалися підкреслити це. Ми прагнули створити такі умови, щоб кожен учень почував себе вільно, не соромився, довіряв учителю та своїм однокласникам.

Салтан Ангеліна, 4-А шк.

На даний момент ми є носіями змін в українській школі, покликані вносити нове і цікаве в звичні класи. Студенти, які проходили практик в ЗСШ 40, формуючи у дітей інформаційно-цифрову компетентність, переважно спиралися на розвиток в учнів умінь грамотного користування цими технологіями. Був проведений конкурс малюнків «Безпека в Інтернеті», також за допомогою реальних об'єктів (смартфон, комп'ютер, тощо) й інформаційних технологій (аудіо-, відеозапис, ЗМІ, Інтернет) формували на уроках вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати та передавати її. Переважно на уроках інформатики (та епізодично на інших уроках) ми ознайомили дітей з порталом quizizz, на якому можна створювати цікаві навчальні вікторини, які можна застосовувати як для навчання, так і для перевірки знань учнів. Також у своїй практиці ми використовували портал Пустунчик, який давав можливості для прояву дятячої творчості.

Вовченко Анастасія, 4-В шк.

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах .

Метою якого є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.

В классах, де ми проходили практику, були діти з вадами зору, мовлення,ЗПР, гіперактивна діти, аутисти, діти з ДЦП. Робота з такими дітьми потребує відповідальності, толерантності, вмінню налагодити зв’язок з дитиною, вчасно надати допомогу. Після проходження переддипломної педагогічної практики нас запросили на роботу.

Крамаренко Єлизавета, 4-В шк.

 

 

 

 

 

 

  Крок у майбутнє

Зимові дні у вирій відлетіли,
А крізь морози люті і сніги
Промінням сонячним весна щосили
Все прокладає вранішні сліди.
І хоч зима ген - ген за небокраєм,
Та з пам'яті її не стерти мимоволі
.
Сьогодні ми не зиму проводжаєм
,
А спогади зі сторінок життя у школі.
І ось, шановні, випала нагода
Прожити кожному життя шкільного мить
Для нас, студентів, практика, як нагорода
 

 

Це досвід, що дає наснагу жить!
Два місяці у школі стрімко пролетіли
І на порядку денному питання майорять
:
" Сучасна школа і сучасний вчитель.
Сучасні діти. Що про них нам необхідно знать?"


Хоч у кишені досвід невеликий маю
І місця ще доволі для умінь і знань
Скажу одне
: Професію вчителя не обирають
Її відчувають. Серцем
, без зайвих на те вагань.

    Нго Тетяна, 4-А шк.

Отже, педагогічна практика для випускників коледжу дала величезний досвід роботи. Студенти змогли виявити свої здібності, здобутки, досягнення, а найголовніше – вони зрозуміли, що професія вчителя – найкраща під сонцем.

Завідувач з навчально-виробничої практики

Гужва О. І.

Презентації захистів (Переглянути ТУТ)

Фотозвіт педагогічної практики (Переглянути ТУТ)

Матеріали (Переглянути ТУТ)