Літня педагогічна практика студентів сп. «Початкова освіта», «Образотворче мистецтво»
Студенти Запорізького педагогічного коледжу спеціальностей «Початкова освіта». « Образотворче мистецтво» на 3 курсі в 6 семестрі і 2- Є проходять літню педагогічну практику в ролі вихователів і вожатих у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. До літньої педагогічної практики були допущені:
- спеціальність «Початкова освіта» - 116 студентів
- спеціальність «Образотворче мистецтво» -14 студентів.
Чудовий час літніх канікул багато чисельна дітвора проводить у пришкільних чи заміських закладах оздоровлення та відпочинку. Як допомогти їм використати літо для зміцнення здоров'я, фізичних сил, розвитку особистості? Що потрібно, щоб діти отримали радість від спілкування з товаришами, дорослими? Яким повинен бути вожатий? Ці та багато інших питань хвилювали студентів коледжу, які готувалися до літньої педагогічної практики в дитячих оздоровчих таборах.
Для підготовки студентів до роботи з жовтня 2017 протягом навчального року проводився семінар з участю викладачів коледжу, директора ДОК «Бригантина» Куликовського С.С., спеціалістів з організації літнього відпочинку дітей.
Наш навчальний заклад заключив угоди з таборами і вже багато років ми співпрацюємо з ДОТ «Маяк», «Супутник» - на Дніпрі; «Ювілейний» - у Приморську; «Бригантина» - у Скадовську та 39 студентів працювали у пришкільних оздоровчих таборах .
Літня практика, по суті, була самостійною педагогічною роботою з повною відповідальність за життя, фізичний, психічний і моральний стан дітей і підлітків, їх повноцінний відпочинок і розвиток. Діяльність вожатого в таборі багатофункціональна. Взагалі, професія вожатого припускає, що ти одночасно і педагог, і психолог, і медик, і кравець, і танцюрист, і співак, і артист, і спортсмен (причому всіх видів спорту одночасно) і ще багато хто.У таборі студентам доводилося працювати над створенням, розвитком і згуртуванням тимчасового дитячого колективу.
Неформальність табірного оточення, різноманітність форм і видів діяльності дозволяє створити сприятливі умови для самоусвідомлення і самоактуалізації кожному вихованцю.
Дитячі оздоровчі табори стали для студентів не лише місцем педагогічної практики, але й сильним фактором і професійного становлення. Тутна перше місце виходили не лише і не стільки професійні знання і вміння, скільки особистість самого вожатого. Часто мало помітний в академічній групі студент розкривався в неформальній роботі з дітьми як особистість, володіючи великою кількістю позитивних якостей і здібностей. На власному досвіді студент-практикант мав можливість переконатися в правильності чи хибності вибраної професії, в необхідності самопізнання, самоосвіти і самовдосконалення. Звичайно були поодинокі випадки порушення дисципліни, особиста інертність, невмотивованість у професійній роботі, але всі студенти виконали програму педагогічної практики. Деякі відпрацювали 2 зміни :
Марфійчук Х.Г., Сташук І.І., Таран А.Д., Сорочишина К.В.(4-В), Максименко А.І., Зінченко Д.С., Зейналова В.І., Топчієва В.(4-б), Фесенко Г.С.(4-Г), Запара Є.О.(4-ОМ)
3 зміни:
Степаненко Н.Г., Черняева А.(4-А), Самборин А.Ю., Трошина О.О.( 4-б), Трохименко Н.В., Мохонько А.(4-В), Пантюк О.В.(4-ОМ)
4 зміни:
Ільченко М.Ю.(4-В), Плювака В. (4-б)
5 змін:
Плужник А.О., Хілько Д.О.
У деяких студентів, хоч не було практики, але вони готувалися до цього й зробили перші сходинки у своєму професійному зростанні. Це студент 3 курсу групи Г Шпонько Артем.
... Так що для того, щоб стати вожатим - запам'ятовуйте все, що чуєте, навчайтеся всьому, чого ще не вмієте, і постійно придумуйте для дітей щось нове!
Вожатий – це не професія, це покликання, стан душі.
Пропонуємо для перегляду презентації літньої педагогічної практики студентів коледжу.