Нова українська школа: реалії і проблеми

Круглий стіл

 «Нова українська школа: реалії і проблеми»

Велике слово – ШКОЛА!

Це скарб найкращий для народу,

Це шлях до волі, до добробуту.

Софія Русова

       05.11.2018 р. у педагогічному коледжі відбувся круглий стіл методистів педагогічної практики та вчителів базових шкіл м.Запоріжжя. Першого вересня 2018 року стартувала Нова українська школа, в основі якої новий зміст освіти, заснований на формування компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві; орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм; наскрізний процес виховання, який формує цінності; педагогіка, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

       На круглому столі обговорювалися концептуальні засади Нової української школи (доповідач - кандидат педагогічних наук Мельник О.М.), особливості створення освітнього середовища, використання нових освітніх технологій (доповідач - завідувач з НВП Гужва О.І.); питання нейропсихології та моніторингу готовності дитини до школи (доповідач викладач- методист Муравська О.А.), особливості інклюзивної освіти, наступність в дошкільній та початковій освіті (доповідач викладач-методист Волошко Т.В.), проблеми НУШ і шляхи їх вирішення (доповідач кандидат педагогічних наук, директор коледжу Лопатинська Н.А.).

       Міністр освіти України Лілія Гріневич назвала вчителів початкової школи агентами змін. І дійсно, це так, у цьому ми переконались, познайомившись із педагогічними здобутками вчителів початкових класів. Педагоги  поділилися досвідом діяльності за два  місяці впровадження ідей НУШ:

  • використання інтерактивного зошита на уроках у початковій школі (вчитель ліцею №99 Петик Н.О.);
  • застосування нових освітніх технологій (учителі початкових класів ЗОШ №92 Пшенична Л.В., ЗОШ №91 Рибакова Г.М.);
  • особливостями роботи з дітьми з особливими потребами (вчитель ЗОШ №91 Десятерик Я.С.);
  • використання сучасних дидактичних матеріалів (учитель ЗНВК «Запорізька Січ»).

Круглий стіл дав змогу обговорити перші кроки впровадження Концепції НУШ, розкрити проблеми, а головне надихнув педагогів на пошук і впровадження нових ідей, креативних педагогічних знахідок, на нові підходи у викладанні методик навчання в початковій школі студентам коледжу.